Zo benutten merken YouTube in 2025

Zo benutten merken YouTube in 2025

Zo benutten merken YouTube in 2025

29 jan 2025

Bij Marketingtuig blijven we altijd nieuwsgierig naar trends in videomarketing. Daarom luisteren we naar verwachtingen van relevante platforms zoals YouTube. Natuurlijk begrijpen we dat deze inzichten niet alleen zijn om merken te helpen, maar ook om YouTube's marktpositie te versterken. Toch bevatten ze waardevolle richtlijnen waar je als merk iets mee kunt. Kortom, dit zijn de belangrijkste trends voor 2025 volgens YouTube.

1. Kies creators strategisch

Consumenten worden steeds kritischer over samenwerkingen tussen merken en social creators. Authenticiteit is niet langer een nice-to-have, maar een must. YouTube benadrukt het belang van partnership ads, waarmee je creators inzet voor geloofwaardige storytelling. Slim, want creators blijven dé troefkaart van YouTube. Kies dus als merk bewust je samenwerkingen en zorg dat ze écht aanslaan bij je doelgroep.

2. Omarm YouTube Shorts

Korte video's zijn booming, en natuurlijk geen verrassing dat YouTube hier zijn eigen Shorts aanprijst. Met dagelijks 70 miljard views en 2 miljard gebruikers is het onmiskenbaar een grote speler, maar laten we eerlijk zijn, YouTube wilt dat merken deze functionaliteit massaal omarmen. Dat gezegd hebbende, vinden wij bij Marketingtuig wel dat het unieke kansen biedt om snackable content te maken die aansluit bij trends, passies en grote culturele momenten.

3. Stuur op rendement

CMO’s staan onder druk om de impact van hun investeringen te bewijzen. Logisch dus dat YouTube zichzelf profileert als hét platform voor betere resultaten. Volgens hen levert YouTube maar liefst 2,3x hogere langetermijn-rendementen dan andere sociale platforms. Een slimme zet om zichzelf te onderscheiden, maar dat neemt niet weg dat het waardevol is om kritisch te kijken naar waar je écht resultaat boekt. Blijf vooral platforms inzetten die zowel je publieksdoelen als bedrijfsdoelen ondersteunen.

YouTube weet zichzelf slim te positioneren in deze voorspellingen, maar de inzichten zijn niet minder waardevol. Wij houden van YouTube en zien de kracht van creators en Shorts om merken te laten groeien.

Klaar om deze inzichten in actie om te zetten? Neem contact op met Marketingtuig, dan nemen we alles nog eens kritisch onder de loep.

Samen iets pakkends neerzetten?

We staan open voor nieuwe samenwerkingen en kijken ernaar uit om met jouw visie aan de slag te gaan. Deel je ideeën met ons via e-mail, en samen vertalen we ze naar iets bijzonders.

Samen iets pakkends neerzetten?

We staan open voor nieuwe samenwerkingen en kijken ernaar uit om met jouw visie aan de slag te gaan. Deel je ideeën met ons via e-mail, en samen vertalen we ze naar iets bijzonders.

Samen iets pakkends neerzetten?

We staan open voor nieuwe samenwerkingen en kijken ernaar uit om met jouw visie aan de slag te gaan. Deel je ideeën met ons via e-mail, en samen vertalen we ze naar iets bijzonders.